F1: bemutatkozott az MCL35-ös, a McLaren 2020-as autója

92

A mezőnyből ötödikként mutatta be 2020-as autóját a McLaren, aminek színvilága maradt az utóbbi években megszokott narancssárga-kék párosítás, és amit (egy jó ideig legalábbis biztosan) utolsóként hajt Renault-erőforrás.

Szerdán a Red Bull és a Renault fedte fel a 2020-as autóját – igaz, utóbbi inkább csak ízelítőt adott az előttünk álló szezonban futó modelljéről. Csütörtökön aztán a McLarenen volt a sor, hogy megtartsa a maga leleplezését, amelyre az istálló wokingi főhadiszállásán került sor.

Az eseményen egyébként néhány szerencsés rajongó is részt vehetett, akik ráadásul már órákkal az (élőben közvetített) hivatalos bemutató előtt láthatták az új gépet. A négykerekű az MCL35-ös nevet kapta, és a McLaren alkalmazottjai tolták be a színpadra, ahol meg lehetett csodálni, mielőtt megjelent volna mellette a csapat két versenyzője is. Az autó festése hasonló az előző idényekben látottakhoz, vagyis a narancssárga és a kék dominál, csupán máshogy helyezkednek el a színek, mint például tavaly.

Ami a versenyzőket illeti, a McLarennél nem történt változás a múlt évhez képest. Carlos Sainz Jr. és Lando Norris is második idényét kezdi meg a wokingi alakulatnál – utóbbinak ez egyébként azt jelenti, hogy F1-es versenyzőként sem nevezheti már magát újoncnak. Ahhoz képest, hogy a hondás években és a Renault-val kötött megállapodás kezdetén ideálisnak kicsit sem nevezhető állapotok uralkodtak a McLarennél, 2019 kicsit olyan volt, mintha egy másik csapatot láttunk volna.

A nagy előrelépésnek köszönhetően a brit istálló tavaly könnyedén szerezte meg a negyedik helyet a konstruktőri világbajnokságban, amivel messze a legeredményesebb csapat lett a középmezőnyben. Az ötödik pozícióban végző Renault-nál 54 ponttal gyűjtött többet a Sainz, Norris páros.

Ennek értelmében a cél vélhetően a további fejlődés lesz, ám fontos megjegyezni, hogy az idény végén egy újabb motorszállító-váltás vár a McLarenre. Három év után ugyanis felbontják a partneri kapcsolatukat a Renault-val, és 2021-től – akárcsak 1995 és 2014 között – ismét a Mercedes erőforrásai hajtják az autóit.

A bemutatón elhangzott Andreas Seidl csapatfőnöktől, hogy bár tudják, nem lesz könnyű dolguk,mindenképp a középmezőny legelején szeretnének csatázni, ahogyan azt tavaly is tették.

Az idei a McLarennek átmeneti évnek tekinthető. Igaz, ez a jövő évi szabályváltozások miatt a többi istállóról is elmondható.

forrás: nso.hu

- Hirdetés -