F1: szerdán felbőgnek a motorok Barcelonában – kezdődik a tesztidény

142

Szerdán reggel kezdetét veszi az első tesztnap, így a figyelem a Circuit de Catalunyára összpontosul, ahol a csapatok megkezdhetik a felkészülést a soron következő Formula–1-es idényre.

A csapatok nagy része már leleplezte az idei autóját, már csak a Renault, a Haas és az Alfa Romeo adós a bemutatóval. Igaz, az amerikai gárda már tett közzé képeket az idei gépe festéséről, míg az olaszok egy forgatási nap keretein belül bejáratták az álcafestést kapó C39-est a fioranói tesztpályán.

Haas reggel 8 órakor, míg az Alfa Romeo negyedórával később rántja le a leplet a 2020-as konstrukciójáról, hogy aztán 9-kor zöldre váltson a bokszutca végén lévő lámpa Barcelonában. A csapatok számára az eddigieknél is fontosabb lesz a kilométerek gyűjtése, ugyanis a kétszer 4 nap helyett idén összesen 6 tesztnap áll a rendelkezésükre – nem mellesleg az idény közben sem gyakorolhatnak .

A kevesebb pályaidő emellett két versenyzőt hátrányosabban is érint a riválisainál: Esteban Ocon egy év kihagyás után térhet vissza, míg Nicholas Latifi az idei mezőny egyetlen újoncaként készülhet az első F1-es idényére. Hiába a mérsékelt tesztlehetőség, az aktív versenyzőkön kívül egy csapatnál a tartalékpilóta is lehetőséget kap, az Alfa Romeo ugyanis Robert Kubicát ülteti a volán mögé szerda délelőtt.

A harmadik pilóta alkalmazásával tehát nem, a napok felosztásával viszont valamennyi alakulat él, ezzel is maximalizálva a rendelkezésre álló pályaidőt. A Renault például mind a három nap két versenyzővel tesztel, és nagy valószínűséggel a teljes beosztását egyelőre nem bejelentő Mercedes is ezt az utat követi.

Pozitív, hogy az időjárás idén kegyesebb lesz az istállókhoz, hiszen a levegő hőmérséklete a 19 Celsius-fokot is elérheti, így az összegyűjtött adatok is sokkal használhatóbbak lesznek a mérnökök számára.

Ami az elmúlt éveket illeti, a tesztidényben a Ferrari érte el összességében a leggyorsabb kört, míg a Mercedes futotta a legtöbb kilométert. Nem mellesleg a németek tavaly egy olyan autóval kezdték meg a gyakorlást, amellyel nem is szándékoztak versenyezni, és csak a második héten vetették be ténylegesen a gépüket, amivel félre is vezették az ellenfeleket.

Az „ezüstnyilak” technikai igazgatója, James Allison előrebocsátotta, idén nem készülnek két autóval, hanem alapjaiban már az első napon azzal a konstrukcióval kezdik meg a munkát, amellyel a melbourne-i idénynyitón is pályára gurulnak.

Az idény előtti tesztekről a Nemzeti Sport Online élő, szöveges tudósítással jelentkezik.

forrás: nso.hu

- Hirdetés -