Kávéimádók reggelije, amit már előző este elkészíthetsz

105

Próbáltad már a másnapos zabkását? Ezt imádni fogod, ugyanis még a reggeli kávéd is benne van!

Na, nem azért hívják így, mert másnaposság ellen ajánlott, hanem mert előző este elkészíted, éjszaka az ízek jól összeállnak a hűtőben, reggel pedig már csak kanalazni kell. Ízesítheted ízlés szerint különböző fűszerekkel, tehetsz rá gyümölcsöt és olajos magvakat is. Mi most egy igazi különlegességgel készültünk, mégpedig kávés-chia magos zabkásával.

Miért ajánlott a zabfogyasztás?

Mert a zab magas rosttartalma mellett gazdag vitaminokban és nyomelemekben, például B- és E-vitaminban, káliumban, foszforban és magnéziumban is. Egyik legértékesebb tápanyaga a korpájában található (béta-glükán). 3 g zab béta-glükán napi bevitele csökkentheti a vér koleszterinszintjét. A zab fogyasztása emellett jótékony hatással van emésztésünkre is.

Gluténmentes a zabpehely?

A zabpehely nagyon jól beilleszthető a gluténmentes diétába, de nem minden zabpehely gluténmentes! A zab eredetileg gluténmentes, de feldolgozáskor keresztszennyeződések által kerülhet hozzá glutén. Így, ha kerülöd a glutént, válassz gluténmentes zabpelyhet!

Másnapos zabkása recept

Hozzávalók (2 személyre)
1 bögre nagy szemű zabpehely
1,5 ek chia mag
2/3 bögre tej vagy növényi ital (pl. zab- vagy mandulaital)
1 adag kávé

  1. Készítsd el kedvenc kávédat, öntsd fel tejjel vagy növényi itallal, majd hagyd hűlni.
  2. Egy lezárható edényben keverd össze a zabkása hozzávalóit a tejeskávéval, és éjszakára lefedve hagyd a hűtőben.
  3. Reggel adagold poharakba, tegyél a tetejére olajos magvakat vagy gyümölcsöt, de a kávés élményhez nagyon jól illik egy kis tejhab is.

Forrás: igyteljesazelet.hu

- Hirdetés -