Serie A: antirasszista kampány majmos plakátokkal – ebből megint botrány lesz

81

Azok után, hogy nemrég óriási port kavart a Corriere dello Sport címlapja – amelyen a Black Friday felirat mellett az Inter és a Roma egy-egy játékosa, Romelu Lukaku és Chris Smalling volt a főszereplő –, hétfőn az olasz élvonalbeli labdarúgó-bajnokság, a Serie A antirasszista kampányt hirdetett, melyet majmokat ábrázoló plakátokkal népszerűsítenek.

„Nem a rasszizmusra” – címszóval antirasszista kampányt hirdetett a Serie A, a kampány alapját képező, majmokat ábrázoló posztereket hétfőn milánói székhelyén, sajtótájékoztató keretében mutatta be a liga vezérigazgatója, Luigi De Siervo.

A futballban jelenlévő rasszizmus elleni harc egyik élharcosának számító szervezet, a FARE (Football Against Racism in Europe) már reagált is a bejelentésre.

„Az olasz labdarúgás ismét megdöbbentette a világot. Nehéz megérteni, hogy a Serie A mire gondolt, kivel konzultáltak? – fogalmazott a kampány kapcsán a FARE. – Egy olyan országban, ahol a hatóságoknak hetente kell foglalkozniuk a rasszizmus problémájával, a Serie A ilyen kampányt indít, amely beteg viccnek tűnik.”

„Ezek az alkotások felháborítók, ellentétes hatást váltanak ki, és folytatják az afrikai emberek dehumanizálását. Ideje, hogy a meghatározó klubok is hallassák a hangjukat a témában”  – tette hozzá állásfoglalásában a szervezet.

Egy másik diszkriminációellenes szervezet, a Kick It Out is megfogalmazta, hogy a majmok felhasználása egy antirasszista kampányban teljesen helytelen, és ellenkező hatást vált ki, minden pozitív szándékot aláás. Remélik, hogy a Serie A átgondolja a kampányt, és lecseréli a plakátokat.

A klubok közül a Milan már jelezte, hogy nem ért egyet a Serie A plakátkampányával.

forrás: nso.hu

- Hirdetés -